کاریابی!

بنده به علت تعطیلات تابستانی یه مدت داشتم لب ساحل آفتاب میگرفتم و تشریف نداشتم!
از خیر طرح بک گراند هم گذشتم و همونطور که میبینید اون عکس بالایی هم ور داشتمش. هرطرحی میذارم آخرش بر میگردم به همین سفید.
 و اما در این چند ساعت وب گردی یه چند تا لینک جالب پیدا کردم که یکیش این بود. چه طور برای یک مصاحبه کاری آماده شوید. 
آقا مگه کار کردن اینجا الکیه. به قول بر و بچز finding job is a full-time job!  نمونه بارزش هم همین هزاران سایت راهنمای کاریابی و مصاحبه و پیوست و رزومه و .... و واقعا هم ماجرایی داره. واسه یه کاره نیم ساعته الکی کلی باید نامه و رزومه و مطاحبه و ابراز علاقه و اشتیاق و همکاری و همبستگی کنی تا کارفرما بفهمه که تو این کاره رو میخوای.  حالا نه اینکه اینا فقط واسه پست های بالا باشه ها. نخیر!  شما اگه  به جای اون گاوه تو مزرعه زمین هم بخوای شخم بزنی باید نهایت علاقه خود را به این شغل شریف بیان کنی.  مثلا میتونید در رزومه خود بنویسید که شما هر شب خواب میبینید که با چه اشتیاقی دارید زمین را شخم میزنید و جان کندن در زیر آقتاب سوزان تابستانی برای شما چقدر دلنشین است!  تازه علاوه بر اینها باید کلی هم از خودتون تعریف و تمجید کنید و جلو خودتون پاشید و نشان بدهید که شما واقعا لایق این کار هستید!  
یه چیز جالب دیگه که من  تو سایتای کاریابی باهاش بر خودر کردم مسئله داشتن مدرک معتبر است. البته مسلما مدرک برای بعضی شغلها لازم است ولی بعضی از این آگهی ها دیگه آخرشن. مثلا یارو دنبال ظرف شور میگرده بعد تو آگهیش نوشته متقاضی باید دوره کامل کالج و دوره کامل کمک های اولیه و ثانویه و ۵  ۶ تا مدرک اضافی دیگه هم داشته باشه. شاید لازم شد!  آخه کدوم آدمه عاقل وقت و پولشو میذاره بره مدرک حوض خالی کنی بگیره؟ 
تازه از همه این مراحل که عبور کنید و خالی بندیهاتون مثمر ثمر واقع شوند باید برای قسمت مصاحبه آماره شوید. اینجا دیگه باید کل حواس رو جمع کنید که دست از پا خطا نکنید تا مورد قبول واقع شوید. همانطور که در لینک بالا مشاهده میکنید اصولا مصاحبه گر اونجا نشسته که از فرق سر شما تا شست پایتان را وارسی کند تا مطمئن شود که شما برای شعل مورد نظر مناسب هستید. به علاوه  شما باید از اول باید همه آنچه را که در قبل ادعا کردید ثابت کنید.
خلاصه که کار یابی هم الکی نیست. ولی من به حای این کالج ها بودم به جای دوره های الکی حوض خالی کنی یه دوره کامل چاپلوسی و خودشیرینکی و بادمجون دور قاب چینی با حضور اساتید مجرب میذاشتم که لطف بزرگی در حق جوانان بیکار و مظلوم شود. تازه  اینروزا هم بیشتر کاربرد داره. 

۱.برای باز گردوندن عکس background  به چند عدد متخصص مجرد ( یا همون مجرب) نیازمندیم.
۲. دیروز اینجا روز کانادا بود که عکساشو گذاشتم تو آلبوم. تشریف ببرید ببینید.

این مارمولک چقدر قلقلک میده!....

از نمایش فیلم مارمولک خیلی وقت که  میگذره و دیگه فکر کنم ایرانی نباشه (چه داخل و چه خارج از ایران) که این فیلم رو ندیده باشه. ولی امروز نظرات جالب آقای جنتی راجب فیلم مارمولک رو تو سایت BBC می دیدم که به نظرم خیلی خوندن داره!


آیت الله جنتی در مورد مارمولک گفته است: "هر چند من فیلم مارمولک را ندیده ام اما بر اساس تعریفی که برای من کرده اند (فیلم مارمولک) خیلی بد آموزی دارد و باید جلوی پخش آن را گرفت."
ــ خوب شد این را متذکر شدید عمو جنتی! معنی بد آموزی را هم فهمیدیم. ما بچه ها(!) تا کنون فکر میکردیم دیدن فیلمهایی با صحنه های خشن و پورنو برایمان بد آموزی دارد ولی حالا یاد گرفتیم که دیدن جزئیات زندگی یک روحانی نیز دست کمی از آن فیلمها ندارد. ولی اگر کسی برایمان تعریف کند چه طور؟ آن هم اشکال دارد؟!
                                                                                                                                  

جنتی: هر چند من این فیلم را ندیده ام اما باید جلوی پخش آن را گرفت.
ــالبته که شما چیزی ندیدی و نمیبینی. اصولا سیستم قضایی  اینطور ایجاب میکند که اول جلوگیری کنی بعد اگه فرصت شد نگاه میکنی ببینی جلو چیرو گرفتی!

وی همچنین گفت: "در این فیلم روحانی را به صورت مضحک ساخته اند که البته یا با سوء نیت است یا غیر آن، باید (با آن) برخورد شود چرا که این گونه فیلم ها مفاسد اجتماعی را در جامعه گسترش می دهد."
ــ ها ها ها ها ها.......هه هه هه هه .....بوی سوختگی میاید!

دبیر شورای نگهبان گفت: "باید یک کارشناس و یا روحانی اسلام شناس این فیلم را ببیند و نظر بدهد و سپس مجوز ساخت و انتشار بگیرد."
ــ من به شخصه همون جناب جنتی رو پیشنهاد میکنم. ایشون شخصا با کارکتر اصلی فیلم آشنایی کامل و جامع  دارن!  بنابراین٬ با توجه به ملموس بودن شخصیت فیلم برای ایشون مسلما بهتر میتونن قضاوت کنن.


‌Breaking news!(همبستگی گوگلی!)
حتما به این لینک برید و دستوالعمل رو اجرا کنید.