کاریابی!

بنده به علت تعطیلات تابستانی یه مدت داشتم لب ساحل آفتاب میگرفتم و تشریف نداشتم!
از خیر طرح بک گراند هم گذشتم و همونطور که میبینید اون عکس بالایی هم ور داشتمش. هرطرحی میذارم آخرش بر میگردم به همین سفید.
 و اما در این چند ساعت وب گردی یه چند تا لینک جالب پیدا کردم که یکیش این بود. چه طور برای یک مصاحبه کاری آماده شوید. 
آقا مگه کار کردن اینجا الکیه. به قول بر و بچز finding job is a full-time job!  نمونه بارزش هم همین هزاران سایت راهنمای کاریابی و مصاحبه و پیوست و رزومه و .... و واقعا هم ماجرایی داره. واسه یه کاره نیم ساعته الکی کلی باید نامه و رزومه و مطاحبه و ابراز علاقه و اشتیاق و همکاری و همبستگی کنی تا کارفرما بفهمه که تو این کاره رو میخوای.  حالا نه اینکه اینا فقط واسه پست های بالا باشه ها. نخیر!  شما اگه  به جای اون گاوه تو مزرعه زمین هم بخوای شخم بزنی باید نهایت علاقه خود را به این شغل شریف بیان کنی.  مثلا میتونید در رزومه خود بنویسید که شما هر شب خواب میبینید که با چه اشتیاقی دارید زمین را شخم میزنید و جان کندن در زیر آقتاب سوزان تابستانی برای شما چقدر دلنشین است!  تازه علاوه بر اینها باید کلی هم از خودتون تعریف و تمجید کنید و جلو خودتون پاشید و نشان بدهید که شما واقعا لایق این کار هستید!  
یه چیز جالب دیگه که من  تو سایتای کاریابی باهاش بر خودر کردم مسئله داشتن مدرک معتبر است. البته مسلما مدرک برای بعضی شغلها لازم است ولی بعضی از این آگهی ها دیگه آخرشن. مثلا یارو دنبال ظرف شور میگرده بعد تو آگهیش نوشته متقاضی باید دوره کامل کالج و دوره کامل کمک های اولیه و ثانویه و ۵  ۶ تا مدرک اضافی دیگه هم داشته باشه. شاید لازم شد!  آخه کدوم آدمه عاقل وقت و پولشو میذاره بره مدرک حوض خالی کنی بگیره؟ 
تازه از همه این مراحل که عبور کنید و خالی بندیهاتون مثمر ثمر واقع شوند باید برای قسمت مصاحبه آماره شوید. اینجا دیگه باید کل حواس رو جمع کنید که دست از پا خطا نکنید تا مورد قبول واقع شوید. همانطور که در لینک بالا مشاهده میکنید اصولا مصاحبه گر اونجا نشسته که از فرق سر شما تا شست پایتان را وارسی کند تا مطمئن شود که شما برای شعل مورد نظر مناسب هستید. به علاوه  شما باید از اول باید همه آنچه را که در قبل ادعا کردید ثابت کنید.
خلاصه که کار یابی هم الکی نیست. ولی من به حای این کالج ها بودم به جای دوره های الکی حوض خالی کنی یه دوره کامل چاپلوسی و خودشیرینکی و بادمجون دور قاب چینی با حضور اساتید مجرب میذاشتم که لطف بزرگی در حق جوانان بیکار و مظلوم شود. تازه  اینروزا هم بیشتر کاربرد داره. 
نظرات 8 + ارسال نظر
امین یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:51 ق.ظ http://aminb.blogsky.com

سلام!خوب حتمامی خوان شایسته ها رو انتخاب کنند. افراد بخندند

کشک۳ یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 01:58 ق.ظ http://3kashk.blogsky.com

سلاااااااام...خوبی؟
دلم تنگیده حسابییییییییییییییییی..
منم با امین موافقم:)
این کلاس ها هم خوبه ها..راه بنداز..منم پایم..:)
خوش باشی..

من خودم و مسعود یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 11:53 ق.ظ http://3tadoost.blogsky.com

حالا آخرش چی شد ؟!
کار پیدا کردی یا نه ؟!

امید یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 12:22 ب.ظ http://golpesar2002.persianblog.com

سلام نازی جون چه عجب!! بابا کو کارش که حالا مصاحبه اش باشه ؟؟؟!!!!

حسام یکشنبه 28 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 05:23 ب.ظ http://hesam2.persianblog.com

سلام.خوشحالم که باهات آشنا شدم.آره درسته، همینجوریه.البته قانونمندیش زیاد بد نیست و کاملا برعکس اینجاست که همه چی هپلی هپوییه!

میناآلبالو دوشنبه 29 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 10:42 ق.ظ http://mina-albalooo.blogsky.com

اینجوریاس؟!!!

این طرف آب فقط پارتی داشته باشی. به قول مشاور دایی جانت نامه بدن!!

[ بدون نام ] سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 07:39 ق.ظ

ها ها ها!!!....

هادی چهارشنبه 21 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 12:11 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد