نکات ادبی!

اینروزا همه افکارم مشغول امتحاناته بنابر این از تنها چیزی که فعلا میتونم بنویسم کشفیات کتاب ادبیات انگلیسی هست. هر چند که از انشا نوشتن اونم به انگلیسی( و برای اون معلمی که ما داریم!) خوشم نمیاد ولی باید اعتراف کنم که کلا ادبیات رو دوست دارم. البته بستگی به حسش هم داره. اگه  حال حوصله داشته باشم و روی مود زیاد هایپر نباشم (که معمولا آخر شب هست) ٬ اون موقعی هست که خوندن تنفننی چیز خوبیه! البته با همه نوع نوشته هم حال  نمیکنم(شاید بازم بستگی به مود داره)  اما در کل کشف معنی نوشته ها و شعرایی که کنایه و مفهوم پنهان داره کیف داره! والبته ناگفته نمونه که من همیشه با طنز حال میکنم. یکی از شعرایی که خوشم اومد ازش THE FLEA by John Donne. داستان یه آقاهه که میخواد معشوقش رو خر کنه که برن سانفرانسیسکو با هم!  کلا منو یاد تلاشهای بی شاعبه ی بعضی از پسرا میندازه که به هر دری میزنن که به منظور برسن٬ حتی شده شقیقه رو ربط بدن به گ...ز! حالا اینم شده حکایت این آقا که از حضور یک شپش استفاده میکنه که شرایط رو آماده کنه...

چیز دیگه هم که جالب هست اینه که شعر نسبتا قدیمیه مال سال ۱۶۳۳ و اینکه آدمای اون موقع چطور عقل یه آدمی میرسه که شپش رو ربط بده به روابط نامشروع(مشروع!) این خودش جای تحسین داره!  این آقای John Donne اگه این فکره خلاقش رو میذاشت روی کشف رابطه ی منو شما و انرژی هسته ای حتما به یه جایی میرسید!

 

 

 

نظرات 6 + ارسال نظر
پویا شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 10:52 ق.ظ http://www.pooyamcs.blogsky.com

سلام تبادل؟

ماهی دودی شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 11:00 ق.ظ

ولی من قصدم خیر بید

حیوان شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 01:25 ب.ظ http://l3ol3y.blogspot.com

وای نازی من نمیدونستم حرف واو چه معنی بدی میتونه بده
:P
من که عمرا واسه دخترا زحمت بکشم که بهشون نزدیک بشم اصلا حوصلشون رو هم ندارم ...
پست آخریمو بخونی باورت میشه D:

sasan شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 02:26 ب.ظ

salam nanaz badaz 1 sal bargashtam mibinam hanooz hich pishrafti nakardi

از امروز شنبه 2 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 06:23 ب.ظ http://www.sincetoday.blogsky.com/

نازی جان جالب بودش میتونم بگم این جوری نمینوشتی خوب بگذریم میدونم تو حسی حالا و تو طنز . پس بیا نوشته اخری یم را بخون .

علی سیاه سابق یکشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 07:22 ب.ظ http://alisiah.blogspot.com

سلام ... خوبید ... مواظب این دختره هستید ؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد